The Fact About ایمپلنت That No One Is Suggesting

Wiki Article

نکته مهم بعدی در برآورد هزینه، هدف انجام کامپوزیت است. هزینه کامپوزیت برای سفیدی دندان یا کامپوزیت دندان‌شکسته یا کامپوزیت دندان کج متفاوت است.

. پرکنندها باعث می‌شوند ترکیبات کامپوزیتی مستحم تر باشند انقباض کمتری داشته باشند و رنگ بهتری داشته باشندکاهش انحلال پلیمریزاسیون، شفافیت بهتر و نیز میزان حرارت آزاد شده در هنگام عمل پلیمریزاسیون را کاهش می‌دهند. با این وجود، افزودن میزان بیشتری از پرکننده‌ها به ترکیبات کامپوزیت باعث افزایش میزان مدول الاستیک آن‌ها و شکننده تر بودن آن‌ها می‌شود.[۸] پرکننده‌های شیشه ای در ترکیبات مختلف به کامپوزیت‌های دندانی اضافه می‌شود که خواص نوری و مکانیکی آن‌ها را بهبود می‌دهد. پرکننده‌های سرامیکی شامل زیرکونیا-سیلیکا و اکسید زیرکونیوم هستند.

عواملی مختلفی میتوانند بر موفقیت کاشت ایمپلنت دندان اثر داشته باشند که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

جراحی لیزر به طور بسیار موثری، واکنش التهابی بافت را کاهش می دهد یا از آن جلوگیری می نماید.

روکش‌های کامپوزیتی و لمینت‌های دندانی هر دو از روش‌های ترمیم زیبایی دندان هستند که به زیبایی و تغییر ظاهر دندان‌ها کمک می‌کنند. در هر یک از آنها یک‌لایه نازک به دندان می‌چسبد و رنگ، اندازه و شکل دندان‌ها را تغییر می‌دهد.

هنگامی که مواد خوب شکل گرفت، پیچ های ترنسفر کوپینگ از بدنه ایمپلنت باز می شود و قالب از روی آن برداشته می شود.

اصلی‌ترین کاربرد کامپوزیت ترمیم دندان است. حفره‌های دندانی یکی از مشکلات بسیار رایج در read more دندان‌ها است. آنها حفره‌های کوچکی هستند که در اثر پوسیدگی دندان به دلایل مختلف روی سطوح دندانی ایجادشده و ظاهر دندان‌ها را زشت و نامرتب می‌کند.

علائم روماتیسم قلبی که باید جدی بگیرید. راه درمان این بیماری

استفاده از تکنولوژی طراحی به کمک کامپیوتر (کد / کم) در حال حاضر برای ساخت اباتمنت های سفارشی نیز قابل انجام است.

اما آیا می‌توان از کامپوزیت دندان به‌جای ارتودنسی استفاده کرد؟ یا اینکه آیا امکان کامپوزیت دندان بعد از ارتودنسی وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤالات باید ابتدا شرایط دندان‌ها را در نظر گرفت.

کامپوزیت برای دندان‌های کج مزیت‌های بسیار زیادی دارد. ترکیبات کامپوزیتی نسبت به متریال فلزی انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و ازاین‌رو می‌توان از آنها برای انواع وسیع‌تری از ترمیم‌های دندانی استفاده کرد. ونیر کامپوزیت برای پرکردن حفره‌های ایجاد شده در دندان‌های بسیار حساس گزینه‌ای بسیار بهتر است.

[۲۱] این مقایسه با میانگین نرخ شکست سالانه ۳٪ در گزارش بررسی ۲۰۰۴ توسط منهارت و همکاران گزارش شده‌است. برای ترمیم آمالگام در حفره‌های استرس زخم خلفی.[۲۲][۲۳]

[۲۵][۲۶] با استفاده از تعریف باریک از شکست، طول عمر گزارش شده از ترمیم‌های کامپوزیت بهبود می‌یابد: ترمیم کامپوزیت اغلب می‌تواند به راحتی تعمیر یا بدون حفاری و جایگزین کل پر کردن را گسترش دهد. کامپوزیت رزین‌ها به دندان‌ها و مواد کامپوزیت پیشین آسیب می‌رساند. در مقابل، پر کردن آمالگام در جای خود با شکل خالی پر می‌شود و نه از طریق چسبندگی. این به این معنی است که اغلب لازم است که تمرین کامل و ترمیم آمالگام را به جای آمالگام باقی مانده انجام دهید.

برای مثال ریسک شکستن یا زرد شدن روکش‌های کامپوزیتی معمولا بیشتر است.

Report this wiki page